Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de vragen die ons het vaakst gesteld worden. Heeft u andere vragen dan hieronder staan beschreven? Neem dan contact met ons op.

Blijft het assortiment zich verder ontwikkelen?
Ja, maandelijks worden er nieuwe producten toegevoegd aan het platform. We streven naar continue verbetering van het assortiment!
 
Hoe kan ik de kaartjes toevoegen aan het product?
Kaartjes staan in het assortiment weergegeven onder de categorie 'Kaartje'. Zodra deze aan de webshop zijn toegevoegd, kunnen consumenten een kaartje bij een product bestellen. Let wel op: kaartjes kunnen niet los worden besteld, alleen in combinatie met een ander product. Intelligentie rondom het kaartje moet in de webshop zelf worden ontwikkeld. 
 
Hoe worden de producten verpakt?
Samen met een specialist uit de sierteelt sector hebben wij als Flora@Home speciale verpakkingen ontwikkeld waardoor de planten veilig door heel Europa als pakket verstuurd kunnen worden. De bloemen- en planten zitten gefixeerd in de verpakking waardoor deze zelfs ondersteboven verstuurd zouden kunnen worden. De boeketten blijven vers met behulp van 'Chrysal Arive Alive'. Dit sponsachtige materiaal houdt de onderkant van de stelen vochtig en voorkomt dat de verpakkingen beschadigen door vocht.
 
Hoe zijn de prijzen opgebouwd?
De prijzen van de producten die zijn weergegeven in het platform bestaan uit alles behalve de BTW van 9%. Dit houdt in: Transport vanaf de kweker naar Flora@Home Fulfilment, verpakking, fulfilment en verzending binnen Nederland. Goed om te weten: Wij verdienen aan de logistiek en niet aan de bloemen en planten!
 
Hoe/Wie bouwt de API in mijn webshop?
De webshopeigenaar is zelf verantwoordelijk voor het inbouwen van de API. Flora@Home verleent deze service niet. De API/Plugin dient door uzelf/uw developer ingebouwd te worden. Documentatie is hier te vinden. 
 
Kan ik de productbeschrijvingen en titels aanpassen?
Ja, dat raden wij van harte aan! Door de productbeschrijvingen en titels aan te passen zorg je dat je uniek blijft. Indien iedereen dezelfde content gebruikt, dan ben je op zoekmachines zoals google niet meer uniek.
 
Kan ik mijn eigen productfoto's gebruiken en hoe organiseer ik dat?
Ja door de producten zelf te bestellen en te fotograferen, ook hiermee maak je jezelf uniek. Indien je een actie van plan bent op te gaan zetten met een hoog potentiëel volume, neem dan a.u.b. contact op.
 
Van welke bezorgopties kan ik gebruik maken?
De bezorgopties die je kunt gebruiken zijn op de pagina 'assortiment' aan de linkerzijde (bij veelgestelde vragen) te vinden.
 
Ik mis een bepaald soort/type boeket, waar kan ik dat melden?
Mocht je behoefte hebben aan producten die niet in ons huidige assortiment zitten, laat het ons weten!
 
Wat gebeurt er als er een pakket beschadigd raakt tijdens de verzending?
Het overgrote deel van de zendingen gaan altijd goed. Het kan natuurlijk voorkomen dat een product onverhoopt toch beschadigd raakt. Indien dit het geval is vragen wij u om de foto's en kijken wij naar een gepaste oplossing. Neem contact op met onze klantenservice en zij helpen je verder
 
Wat is de minimale afname van een product?
Het grote voordeel van Flora@Home is dat je de producten kunt afnemen zoals staat vermeld bij 'aantal per order'. Hetgeen dat staat bij 'aantal per order' is de minimale afname van een product. De maximale afname is voor alsnog niet gelimiteerd. Mocht je van plan zijn een actie op te zetten waarbij je een groot volume verwacht laat het ons dan a.u.b. weten.
 
Wat is de voorraad van de producten? 
Wij beheren de voorraad van onze producten zelf binnen het platform. Indien een product niet meer leverbaar is verwijderen wij deze uit ons assortiment. Door de koppeling van ons platform en uw webshop is de voorraad altijd up to date. 
 
Wat kost het inbouwen van de API?
De kosten van het inbouwen van de API dien je op te vragen bij je eigen leverancier. Dit zou niet meer dan een aantal uur programmeer werk moeten zijn. Daarnaast hebben we een plugin ontwikkeld voor WooCommerce, zodat je helemaal niet meer hoeft te programmeren! Hierover vind je hier meer informatie. 
 
Wat zijn de kosten voor de leveringen in het buitenland?
Voor de verzending buiten Nederland, wordt er per land een toeslag berekent. Deze zijn op de pagina 'assortiment' aan de linkerzijde (bij veelgestelde vragen) te vinden.
 
Wat zijn de levertijden van de producten?

De levertijden binnen de Benelux zijn: minimaal 2 werkdagen. Dagelijks bestellen wij de producten vroeg in de ochtend automatisch bij onze kwekers die de producten vervolgens dezelfde dag verzonden.

De levertijden zijn van toepassing op werkdagen, bestellingen in het weekend worden maandag bij ons in Aalsmeer geleverd en dinsdag in de Benelux bezorgd.

De levertijden worden met 24 uur verlengt voor leveringen naar omringende landen van de Benelux.

 
Welke marge kan ik hanteren?
De marge die je per product kunt rekenen mag je helemaal zelf bepalen. Jij doet de verkoop en wij regelen de rest
 
Welke producten moet ik kiezen?

Indien je behoefte hebt aan advies rondom het assortiment, neem dan contact met ons op.

Hoe ziet de verpakking van de bloemen en planten er uit?

Flora@Home heeft haar eigen verpakkingen laten ontwikkelen. Benieuwd naar hoe deze er uit zien? Klik dan hier